Fiat Palio Weekend – tanie kombi

Fiat Palio Weekend a więc wersja kombi Fiata Palio, auta segmentu B nigdy nie oferowanego w naszych rodzimych salonach. Brat bliźniak Fiata Siena występującego jako sedan. Produkowany w latach 1996- 2001 również w Polsce.

P1020865

Do napędu auta posłużyły 4 jednostki, wśród których znaleźć można 3 silniki benzynowe oraz jednego diesla – nigdy nie oferowanego w Polsce. Silniki wolnossące to 1.2 o mocy 75 koni, a pod koniec produkcji 82 koni mechanicznych, 1.4 o mocy 70 koni , 1.6 o mocy 103 koni mechanicznych, oraz 1.7 diesel. Diesel oferował moc 70 koni mechanicznych. Najbardziej godnym polecenia motorem jest silnik 1.2 który mimo małej pojemności imponuje dynamiką, która wynosi około 12 sekund do setki, a zarazem jego średnie spalanie rzadko przekracza 6,5 litra na 100 km. Równie godną jednostką jest 16 zaworowe 1.6, którego przyśpieszenie do 100km/h wynosi około 10 sekund, jednak średnie spalanie wynosi około 8 litrów. Na szczęście jednostka ta dobrze współpracuje z LPG. Warto wystrzegać się 12 zaworowego silnika 1.4 który nie imponuje ani osiągami, ani spalaniem, natomiast jest bardzo awaryjny. Jego główną bolączką są wycierające się wałki rozrządu. Jednostka wysokoprężna jest przestarzałą konstrukcją nie imponującą osiągami, która dostępna jest tylko w egzemplarzach sprowadzonych z zachodu. Testowany egzemplarz wyposażony został w jednostkę 1.2 o mocy 75 koni, która podczas jazd testowych spokojnie dawała sobie radę z Palio Weekend, zadyszka powyżej 100km/h jest natomiast czymś normalnym przy tak niskiej pojemności silnika. Spalanie nie przekroczyło 7 litrów.

P1020871

Zawieszenie Palia Weekend mimo nie równości na naszych szosach, w miarę bezproblemowo sobie radzi. Przód stanowią kolumny McPhersona, natomiast tylne zawieszenie składa się z wahaczy. Zawieszenie przy normalnym użytkowaniu ingerencji wymaga po przejechaniu około 60-70 tys km. W testowanym egzemplarzu wydobywały się charakterystyczne stuki w tylnym zawieszeniu, którego wskazują na zużycie tulej.

Bolączką Fiata Palio jest rdza, najczęściej występująca na tylnych oraz przednich nadkolach. Podobnie ma się również występowanie korozji na progach, oraz podłodze auta. Testowany model wymagał już ingerencji w przednie nadkola, a podłoga powoli szykuje się do ingerencji blacharza.

P1020869

 

Palio Weekend mimo pokaźnego bagażnika nie grzeszy ilością miejsca w środku. Na tylnej kanapie podróżować mogą maksymalnie dwie dorosłe osoby, jeśli dorzucimy do kompletu trzecią, z tyłu staje się bardzo ciasno oraz nie wygodnie. Przednie fotele są bardzo blisko siebie, przez co w zimę pasażer z kierowcą obcierają się ramionami. Jakość wykonany plastików w środku jest mizerna, a wszelakie stuki i skrzypienia są czymś normalnym.

Testowany model mimo przebiegu ponad 200 tys km, nadal nie ma większych problemów z jednostką napędową. Drobne wycieki z silnika oraz skrzyni biegów przy takim przebiegu w Fiacie są normą. Niestety podatność na korozję obniża wartość auta, oraz negatywnie wpływa na eksploatację auta. Palio Weekend jest idealnym pojazdem dla ludzi szukających bardzo taniego kombi o przystępnym wyglądzie. Dobrze sprawdzi się jako pierwszy samochód dla młodej rodziny i czy też mały dostawczak dla ekipy remontowej. Niskie koszta części zamiennych, rekompensują wszystkie nie dociągnięcia.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *